اگر بخواهیم قلب سیستم تبرید را نام ببریم باید به کمپرسور اشاره کنیم. کمپرسور وظیفه ایجاد اختلاف فشار در سیستم و گردش مبرد را به عهده دارد .همانطور که برای چک کردن وضعیت سلامتی بدن و قلب خود به صورت دوره ای به پزشک مراجعه می کنیم قلب سیستم تبرید نیز باید به صورت دوره ای چک شود تا عمر آن افزایش ‌یابد.

اطمینان حاصل کنید که لوله کشی ها دقیقاً مطابق با توصیه‌های کارخانه انجام شده باشند. اگر طراحی لوله کشی یا سایز لوله ها اشتباه باشد باعث سر و صدای اضافی، لرزش و خرابی های متعدد کمپرسور به دلیل عدم بازگشت روغن خواهد شد.

هیچ وقت اواپراتور را در ارتفاع بیش از 3 متر نسبت به کندانسور نصب نکنید زیرا افت فشار اضافی خط مایع باعث افت عملکرد اپراتور خواهد شد.

وقتی کندانسور بیش از 3 متر پایین تر از کمپرسور نصب شود احتمالاً استهلاک کمپرسور بالاتر خواهد رفت.

در حالت گاز، مبرد توانایی کمتری برای حمل روغن دارد.برای بازگشت صحیح روغن و جلوگیری از سقوط روغن در خطوط عمودی نصب تله های روغن در خطوط مکش و رانش در هر 4.5 الی 6 متر ارتفاع ضروری است

اطمینان حاصل کنید که اوپراتور دارای جریان هوای کافی است اگر جریان هوا خیلی کم باشد مایع مبرد به خوبی تبخیر نمی شود و این مایع به سمت کمپرسور باز می‌گردد که باعث شسته شدن روغن از روی یاتاقان ها و اخلال در عمل روانکاری کمپرسور می شود در نتیجه کمپرسور آسیب خواهد دید.

دستگاه را با توجه به توصیه کارخانه شارژ کنید اگر دستگاه بیش از حد  یا کمتر شارژ شود باعث خالی یا پر شدن بیش از حد اپراتور می شود. این می تواند فشار و سرعت گاز را کاهش دهد و برگشت روغن به کمپرسور مختل شود. در این شرایط کمپرسور بیش از حد داغ کرده و جریان بالایی می کشد در نتیجه روغن داغ شده ، تجزیه می شود و سیستم آسیب جدی خواهد دید.

کمپرسور مهم ترین بخش یک سیستم تهویه مطبوع است درست مانند قلب یک انسان و نیازمند مراقبت و سرویس های دوره ای ویژه ای می باشد تا در سلامت کار کند عدم انجام نگهداری های دورهای قطعاً به کمپرسور آسیب خواهد زد.